tisdag 15 mars 2011

Del 8/ Cops!

- okej! Madness jag tror att vi kom bort oss här, säger Varg.
- vad pratar du om Varg? jag vet var jag är, säger Madness.
- det är ju bra, då kanske du kan förklarar detta då? hör Varg och Madness en kvinnlig röst säga.
det vänder sig mot rösten  och ser en ung kvinna med rött hår som uppsatt i hästsvans, och hon är klädd i en blå jacka med  blå byxor, och på hennes bälte hänger det en polis bricka.
- Åh... Nej! det är polisen! utbrister Madness.
- kom Varg innan hon säger ditt riktiga namn! utbrister Madness medan han dansar runt som Varg och kastar sig på marken och landar bakom Varg, och där håller Madness händerna över huvudet och blundar.
- jag antar det är Madness, säger hon och pekar på Madness.
- och vem är du? frågar Varg med stadig blick på kvinnan.
- jag är Inspektör Jessica Cooper, säger kvinnan och visar sin polis bricka.
- sa det ju! utbrister Madness efter att ha rest sig och knuffar varg ur vägen.    
- vad vill du? frågar Madness.
- jag är för undersöka det som hände här, förklarar Jessica.
- men polisen var redan här i morse, förklarar Varg medan han slår Madness i magen, medan Madness ler.
- öh... jag fick jobbet att utreda det som hände här, förklarar Jessica, medan hon ser undrande på vad Varg och Madness gör.
- jag antar att ni är officerarna i Cornaros Pizza säkerhet vakter frågar Jessica.
- jag är! men inte Madness, svarar Varg och pekar mot Madness, då hajar Varg till när han ser att Madness är borta.
- var tog han vägen! utbrister Varg medan Jessica ser förvånat omkring sig.

Del 9/ ?
Kommer snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar