onsdag 2 mars 2011

Del 5/ på jobbet.

manen går in med vind i håret och steg som kan få en Orm att spy.
Pizza restaurangen är inte så stor som det ser ut på utsidan, men nog med stolar och bord för minst 20 personer.
- Madness, det var på tiden, säger en kort man i klädd kok kläder, och ett förklädde som har stora fläckar från olika såser.
- förlåt mig Boss Dann, men jag hade mardrömmar och jag träffa på en gammal flickvän, och Mamma kommer hem igen, ja! jag har haft en jobbig morgon, förklarar Madness med ett stressad ton.
- ta det lugnt Madness, säger Dann men då ringer det i telefonen, vänta, säger Dann och svarar.
- Cornaros pizza! våra Pizzor är alltid nyttiga, säger Dann efter att ha sagt hundratals för, medan Madness små skrattar.
-okej! Okej! okej han kommer snart, säger Dann och lägger på luren.
- Madness! det var från hamn, nått har hänt vid lokal 34, resten av männen är redan där och de väntar på dig Madness, förklarar Dann.
Madness ser undrande på Dann och vänder sig om och tittar bakom sig.
- vem pratar han med? frågar Madness högt, då rycker Dann till med en arg blick.
- jag prattar med dig! din Dåre! utbrister Dann argt.
- nu gå! utbrister Dann, och Madness springer ut som gorilla och springer ner för gatan stannar vid en parkerings plats tar fram sina nycklar och går mot sitt fordon med ett leende av ren ondska.

Del 6/ Madness är här!
Kommer snart....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar